Keskiviikko 8.5.2024: Otin käyttöön uuden hahmon. Tämän hahmon nimi on David Adeleke. Tein kaiken oikeastaan samoin kuin Brydges Vincen hahmollakin sillä erotuksella, että pyrin kirjoittamaan tämän viestin enemmän Davidin kirjoittaman viestin näköiseksi. Jätin kuitenkin pois runonmitan, jota käytin aiemmassa huijarin huijaamisessa tällä hahmolla.

Passport_2024_05_08.jpgScreenshot01_2024_05_08.jpg

Otin kaikki tiedot suoraan hahmovarastostani muuttamatta mitään. Luotan siihen, että olen esimerkiksi valinnut sellaisen katuosoitteen, joka on todella olemassa. Puhelinnumerosta oikeastaan vain suuntanumero on olennainen, sillä siitä voi nähdä suoraan, jos se on vääränlainen. Passikuvan kohdalla huomasin sen vanhentuneen jo noin viisi vuotta sitten. En antanut sen kuitenkaan häiritä toimintaa, vaan lähetin kuvan sellaisenaan huijarille toivoen, ettei hän huomaa tuota.


Torstai 9.5.2024: Tarkistin Davidin sähköpostilaatikon, mutta oli käynyt juuri kuten pelkäsinkin. Vastausta ei ollut tullut huijarilta. Tarkistin myös roskapostitkin. Sielläkään ei ollut viestejä. Luulen sen johtuvan siitä, että tämän sähköpostin palveluntarjoajan viestit eivät mene aina perille. Näin kävi tällä samalla hahmolla jo aiemman huijarin tapauksessa. Käytännössä tämä hahmo ei ole koskaan saanut yhtäkään sähköpostiviestiä.

Lähetin kuitenkin vielä uuden viestin, johon sisällytin aiemman viestini. Kysyin yksinkertaisesti miksei John Hoag vastaa. En usko, että tämäkään viesti menee perille.

Screenshot02_2024_05_09.jpg

En oikein tiedä, mitä tehdä asialle. Ehkä minun pitää luoda tälle hahmolle kokonaan uusi sähköpostiosoite. En aio tehdä sitä kuitenkaan nyt, sillä aion odottaa vielä ainakin huomiseen huijarin mahdollista vastausta.


Perjantai 10.5.2024: Huijarilta ei ollut tullut vastausta. Toki tarkistin myös roskapostitkin. Nyt olen varma siitä, että tämä sähköpostiosoite ei toimi. Ainoastaan se on epävarmaa, että onko viestini mennyt ollenkaan perille vai onko huijarin viesti jäänyt johonkin matkan varrelle.

Lähetin kokeeksi viestin Dhurghamille ja menin samantien tarkistamaan hänen sähköpostinsa. Viesti oli kuin olikin tullut perille. Lähetin sieltä vielä vastauksen Davidin sähköpostiin. Samalla huomasin, että huijari ei ollut vastannut myöskään Dhurghamille hänen eiliseen viestiinsä jostain syystä. Dhurghamin vastaus löysi joka tapauksessa tiensä perille Davidin sähköpostilaatikkoon.

Screenshot03_2024_05_10.jpgScreenshot04_2024_05_10.jpgScreenshot05_2024_05_10.jpgScreenshot06_2024_05_10.jpg

Nyt on hetki, jolloin en tiedä mitä tehdä asian suhteen. Ehkä palaan asiaan myöhemmin.


Tiistai 14.5.2024: Huijari ei ole vastannut tälle hahmolle vieläkään. Jostain syystä tälle hahmolle ei ole vastannut yksikään huijari koskaan. Siksi aloin harkitsemaan, josko poistaisin tämän hahmon kokonaan. Hänen passin kuvansakin on niin huonolaatuinen.


Keskiviikko 15.5.2024: Huijari tuskin vastaa enää tälle hahmolle. Siksi päätin käydä vähän katselemassa tarkemmin hänen käyttämänsä sähköpostin palveluntarjoajan nettisivuja. Siellä oli tietysti sisäänkirjautuminen. Siinä ei mitään ihmeellistä. Yritin etsiä sieltä paikkaa, josta tehdä tili kyseiseen palveluun. Olisin halunnut kokeilla, miten huijarin käyttämä sähköpostipalvelu toimii. Olisin voinut keksiä sieltä ehkä jotain hyödyllistä.

En löytänyt paikkaa, jossa olisin voinut tehdä tilin tuohon palveluun. Sen sijaan kokeilin klikata "Unohtuiko salasana?" -linkkiä. Laitoin siihen huijarin käyttämän käyttäjätunnuksen. Tämä tarkoittaa sitä, että huijari saa oletettavasti jonkinlaisen ilmoituksen siitä, että salasana resetoidaan. Palvelu saattaa pyytää häntä myös muuttamaan salasanan. Tällä saattaa olla jänniä seurauksia huijarin käytöksessä. Kiusa se on pienikin kiusa.

Mutta miten huijari on sitten voinut saada käyttöönsä tuon palvelun sähköpostin? Onko tämä täysin aukoton todiste siitä, että hän on kyseisen puljun asiakas? Vai onko huijari hakkeroinut tuon palvelun ja tehnyt sinne itselleen tunnukset? Vaikea sanoa, mutta hyvällä tuurilla nämä asiat selviää tässä vielä myöhemmin muiden hahmojen viestitellessä hänelle.