Sunnuntai 17.12.2023: Huijari pääsi yllättämään. Hän lupasi, että minut pidätetään. Hah, päivän naurut heti aamusta! Ai saakeli! Tällä kaverilla taisi palaa käpy pahemmin kuin eilen osasin edes kuvitella. En usko, että hän pitää lupaustaan.

Screenshot25_2023_12_17.jpg

Tarkistin, mitä olin lähettänyt hänelle viimeksi. Olin sanonut, että maksoin tuon vaaditun $300 ja kuitti on sähköpostin liitteenä. Se on se ansatiedosto. Sitä ei ole vieläkään avattu kertaakaan. Tässä viestissä ei mielestäni ole mitään sellaista, josta huijari voisi pimahtaa noin pahasti. Siksi luulen, että hän on tainnut tajuta minun olevan kaikkien näiden hahmojen takana.

Ehkä maininta Kiinasta Marcuksen hahmolla johti nyt sitten tähän. Ehkä huijari päätteli sitä kautta, että tämä hahmo ja Marcus ovat yksi ja sama henkilö.

Vastasin hänelle nyt hieman vittuilevaan sävyyn. Kysyin, että syyttääkö hän minua jostain. Ehkä ihmisten huijaamisesta kenties? Käskin katsoa peiliin. Lopuksi toivotin hänelle onnea hänen tyhjälle lupaukselleen.

Screenshot26_2023_12_17.jpg

Huijarilta tuli vielä vastaus. Mitä hittoa? Miten hän jaksaa vieläkin tätä viestittelyä? Hän sanoi tehneensä sen. En oikein ole varma mihin hän sillä viittasi. Ehkä johonkin pidätykseen? Viestin liitteenä oli html-tiedosto.

Screenshot27_2023_12_17.jpg

Latasin tuon tiedoston omalle koneelleni. En avannut sitä selaimella, sillä olen aika varma siitä, että se sisältää jonkinlaisen ansan. Avasin sen yksinkertaisesti vain tekstinä. Sen sisältö vaikutti samalta kuin huijarille aiemmin lähettämäni tiedoston sisältö.

Vertasin tiedostoa omaan ansatiedostooni. Siinä ei ollut eroa sisällössä varsinaisesti, mutta tiedoston rivinvaihdot olivat erilaiset. Omassani oli Linuxin rivinvaihdot ja huijarin tiedostossa ne olivat Windowsin rivinvaihdot. Tämä tarkoittaa sitä, että hän on avannut tuon tiedoston jollain tekstinkäsittelyohjelmalla. Tämä tarkoittaa myös, että hän käyttää Windowsia.

Minulle jäi kyllä nyt epäselväksi, mitä huijari oikein hakee sillä, että lähettää minulle takaisin tuon tiedoston. Minulla on siitä kyllä pieni aavistus. Ehkä hän luulee sitä virukseksi, madoksi tai joksikin muuksi haittaohjelmaksi. Se selittäisi sen, miksi hän lähetti sen minulle takaisin. Hän ei siis ole tajunnut tuon tiedoston alkuperäistä tarkoitusta. Se kieltämättä sisältää kaikenlaista koodinpätkää, joka saattaa maallikolle näyttää haittaohjelmalta. Tähän viittaisi mielestäni ainakin se, että tuo tiedosto on avattu tekstinkäsittelyohjelmalla ainakin kerran. Se puolestaan selittäisi sen, miksen ole nähnyt tuota tiedostoa avattavan selaimella palvelimelta.

Mutta miksi hitossa huijari käyttää aikaansa tällaiseen? Luulin hänen haalivan vain rahaa. Tyhmä jätkä. Eipä sillä, että minä lopettaisin hommaa. Jatkan tätä tasan niin kauan, että huijari kyllästyy. Kaikki hänen käyttämänsä aika on pois hänen huijaamiseen käyttämästään ajasta.

Lähetin hänelle viestin, jossa kerroin tiedoston olevan sama kuin lähettämäni.

Screenshot28_2023_12_17.jpg

Luulisin tämän tarinan saavan jo päätöksen. Jännä sinänsä, että olen luullut tämän keskustelun loppuvan jo moneen kertaan. Silti se on vain jatkunut ja jatkunut. Siksi saattaa olla, että huijari vastaakin vielä. On ihan pirun vaikea tietää, milloin tämä keskustelu loppuu lopullisesti. Huijarina minä olisin lopettanut keskustelun jo aikoja sitten.

Tässä odotellessa lueskelin aiempia viestejä. Laskin, että olen lähettänyt tällä hahmolla huijarille 15 viestiä ja hän on lähettänyt minulle 13 viestiä. Jossain neljännen tai viidennen viestin jälkeen olisi mielestäni pitänyt olla jo täysin selvää, ettei tämä huijaus ole onnistunut, eikä tule onnistumaankaan. Siis jossain niillä paikkeilla, kun Itunesin lahjakorttien kanssa alkoi olla pientä hämmennystä. Silti huijari on vain jatkanut keskustelua ja uhkaillut jopa pidätykselläni. Luulin huijarin haluavan rahaa, mutta viestittelyn perusteella hän tuntuukin haluavan vain pilailla ja käyttävän aikaansa turhiin uhkailuihin. Niihin ei usko joulupukkikaan.

Viestittelyn aikana minä olen lähettänyt huijarille kaksi kuvatiedostoa ja kaksi html-tiedostoa. Nämä kaksi html-tiedostoa ovat tosin olleet yksi ja sama tiedosto. Hän on lähettänyt minulle kaksi kuvaa ja yhden html-tiedoston. Se on se sama, minkä minä lähetin hänelle ensin. Eipä näillä määrillä vielä huijarin sähköpostilaatikkoa saa tukkoon. Se vaatisi moninkertaisen määrän viestittelyä ja liitetiedostojen lähettelyä.

On pirun vaikea sanoa, kuinka monta uhria huijarilla on tällä hetkellä. Toivon kuitenkin, että näistä minun harhautuksista olisi edes se seuraus, että hän alkaisi epäillä myös todellisia uhrejaan huijarin huijareiksi. Tätä testatakseni ajattelin tehdä vielä yhden sähköpostitilin huomenna ja kokeilla aloittaa koko homman alusta tämän huijarin kanssa. Tarkoitus on muutenkin jatkaa tätä hommaa niin pitkään, että huijari lopettaa toimintansa kokonaan.


Maanantai 18.12.2023: Lähetin vielä uuden viestin huijarille kysyäkseni, milloin voin odottaa näkeväni rahat tililläni. Kysyin samalla, miksen ole kuullut hänestä vähään aikaan mitään. Tämä ihan vain vittuillakseni, vaikka huijari on uhannut jo pidätyttää tämän hahmon. Vaikuttaa loppujen lopuksi kuitenkin siltä, ettei huijari ole tajunnut minun olevan yksi ja sama henkilö usean eri hahmon takana.

Screenshot29_2023_12_18.jpg

Toinen tarkoitus tällä viestillä on yksinkertaisesti tehdä huijarista hermostuneempi. Se saattaa hyvällä tuurilla johtaa siihen, että hän raivoaa viesteissään jollekin hahmolle. Samalla se lisää sitä todennäköisyyttä, että hän purkaa raivoaan myös hänen oikeisiin uhreihinsa.

Sain nyt luotua kokonaan uuden hahmon ja lähetettyä tällä hahmolla huijarille uuden viestin. Kirjoitan siitäkin sitten kokonaan oman blogitekstinsä. Näitä hahmoja on nyt viisi.

Huijari ei ole vastannut millekään hahmolle enää pitkään aikaan. Taidan laittaa kaikki sähköpostit kiinni tässä vaiheessa ja painua muihin puuhiin.